Elins Naglar: Texas Naglar

onsdag 6 november 2013

Texas Naglar

Hello bloggen

Ledsen för en väldigt dålig uppdatering här men jag har haft lite annat att göra. Jag har under en tid nu ansökt för att bli Au Pair i USA. Har alltså haft många olika intervjuer med olika familjer och liknande och för ungefär 2 och en halv vecka sen så matcha jag med en familj. Så om mindre om 2 veckor flyttar jag till Texas i USA för att bo där och jobba som Au Pair under ett år. Så har haft lite att göra med visum ansökan och liknande senaste tiden.

Jag kommer inte sluta måla mina naglar för detta men frågan är hur mycket jag kommer blogga under denna tiden. Förmodligen inte så mycket. Men jag ska försöka slänga in ett inlägg då och då. Jag har även gjort en engelsk version av bloggen som kommer bli den nagel bloggen som kommer ligga 1 på min lista. Den hittar ni HÄR.

Jag har även gjort en ny blogg som inte handlar om naglar alls utan om mitt Au Pair år så om ni är intresserade att följa mig där så hittar ni den bloggen HÄR. Så just nu har jag alltså 3 bloggar. Min Au Pair blogg kommer allså vara den som jag kommer uppdatera först vilket betyder att denna bloggen ligger sist. Men jag lovar att här kommer komma in inlägg här också. Tänk bara på allt jag kan göra med allt man kan köpa i USA. Så många nagellack som finns att köpa så billigt. Så jag lovar här kommer inte bli helt öde.

Men för att fira detta med att jag hittat min familj så gjorde jag dessa naglarna. Det ska vara Texas flagga. Men på bilderna blir det ju på fel håll även om det var rätt från min vinkel. Men ni får vända datorskärmen upp och ner eller något.

Texas Naglar av Elins Naglar

För att göra dessa naglarna så börja jag med baslack och sedan 2 lager vit nagellack. Sedan med ett rött nagellack målade jag halva nageln röd, men nagllacks flaskan penslen. Sedan med en tunn pensel måla jag freehand det blå över. 




Sen hade jag tänkt att måla vita stjärnor på det blå men jag var för lat och satt dit stjärn-charms istället. Talking about taking the easy way out. 


Nagellacken jag använde -
glöm inte baslack för att skydda nageln.


Vit - OPI - Alpine Snow
Blå - China Glaze - First Mate
Röd - Gina Tricot - Formula One
Topplack - Nails Inc. - Caviar Top Coat


Detta betyder att det inte blir något mer med min Nail Art Challenge tyvärr. Men nu ska jag forsätta packa och försöka bestämma vilka nagellack som får följa med mig over there. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar