Elins Naglar: Nail Art Challenge 18 - Inspirerad av Fashion - Jeans Naglar

torsdag 19 september 2013

Nail Art Challenge 18 - Inspirerad av Fashion - Jeans Naglar

Nu märker kanske några av er att jag hoppat över 2 stycken. Men till mitt försvar gick det inte så bra med dom och jag har gjort dom men det var inget som jag kunde visa upp här. Något jag måste träna på är i alla fall mitt watermarble, kan inte alls det. Har prövat flera gången men det blir inte bra!

Men vi går vidare till något som jag klara av i alla fall. Dagens naglar är inspirerade av jeans. Hade ett nagellack som skulle ha jeans effekt. Den har mest stått och dammat sen jag köpte den så jag tyckte att ni kunde det ju vara ett bra tillfälle att använda det.

Jeans Naglar av Elins Naglar

När jag gjorde detta så börja jag med två lager av jeans nagellacket. Sedan med en smal striping brush gjorde jag små streck med guld i olika mönster över nageln. Detta ska då vara som stygnen som finns på jeansen.

Jeans Nail Art av Elins Naglar

Detta var en enkel design som jag tyckte ändå blev rätt så bra. Jag är nöjd med den. Jag vill bara säga att det inte är tip wear på lill fingret utan guld nagellack. Var bara tvungen att säga det, haha. Jag avsluta detta med ett matt topplack, för jag tyckte det tog ut jeans effekten mer. 

Nagellacken jag använde - 



Baslack - Isadora - Second Nail
Jeans lacket - Kubiss - Denim Nail Effect
Guld - Sephora - I'm A Rich Girl
Matt Topplack - Essie - Matte About You


Jag har varit lite borta nu men det är för jag håller på med en liten annan sak, när detta är klart kommer jag berätta om detta här på bloggen. 

Lämna gärna en kommentar vad ni tycker om designen, vill gärna läsa det. 




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar