Elins Naglar: Nail Art Challenge 16 - Galax Naglar

fredag 23 augusti 2013

Nail Art Challenge 16 - Galax Naglar

Så nu har vi kommit halvvägs genom min Nail Art challenge och dagens tema är Galaxy.

Galax Naglar av Elins Naglar

Jag är ganska nöjd med naglarna förutom att jag inte trodde att glitter lacket jag tog över var så kompakt som det var, haha. Men man lär sig alltid något nytt. 


Galax Nail Art av Elins Naglar

Jag börja med att måla två lager av ett mörkt blått shimmer lack. Sedan med en make up svamp så dutta jag först på lite rosa, sedan blått och till slut lila. Sedan avslutade jag med ett holografiskt topplack. 




Med ett vitt striping nagellack gjorde jag stjärnor på några av fingrarna och med en dotting tool gjorde jag prickar. Sen gjorde jag det som jag ångrar mest, jag tog ett glittrigt striping nagellack och gjorde lite random mönster för att få lite extra glittrigt. Som tur var så ser det inte lika dåligt ut på riktigt, haha.


Nagellacken jag använt - 


Baslack - Isadora - Second Nail
Mörk blått - China Glaze - Up All Night
Rosa - Essie - Cute As A Button
Blått - China Glaze - Flyin' High
Lila - Mavala - Samarkand
Vitt - Kiss Nail art
Glittrigt - Kiss Nail art

inte med på bilden - 
holografisk topplack - Ciate - Halo
Topplack - Seche Vite


Kolla in imorgon för ett nytt inlägg av mig!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar