Elins Naglar: Nail Art Challenge 14 - Metallic - Ciaté Foil Naglar

måndag 12 augusti 2013

Nail Art Challenge 14 - Metallic - Ciaté Foil Naglar

Dagens design är jag faktiskt väldigt nöjd med, och temat är alltså Metallic.


Denna designen har jag gjort med folie metoden. 



Ciaté Foil Manikyr av Elins Naglar

En väldigt enkel metod, som jag tror blir bäst om man inte är så noggrann. Förklara mer om hur man gör detta längre ner. Först bjuder jag på lite flera bilder. 



Ciaté Foil naglar av Elins Naglar

Ciaté Foil Nail Art av Elins Naglar






 Jag har använt mig av ett set från Ciaté, köpt på Kicks.

I detta set fick man med ett nagellack - Kiss Chase , Foli Fix och små lappar som jag antar man ska kalla folie då. 

Ciaté Foil innehåll av Elins Naglar


Man börjar med att måla nagellacket på. När det sen är torrt sätter man på lite Foli Fix på lite random ställen, trycker på folie lapparna och drar av det sen. Så får man lite av foliet på naglarna. Sedan upprepar man detta tills man är nöjd. Avsluta allt med ett topplack. Enkelt!



Hoppas ni tycker om designen lika mycket som mig! Kolla gärna in imorgon igen!







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar