Elins Naglar: Nail Art Challenge 12 - Gradient Naglar

tisdag 30 juli 2013

Nail Art Challenge 12 - Gradient Naglar

Hejsan allihopa! Hoppas ni alla har haft en bra dag och tack för att ni tittar in. Idag är det dags för nummer 12 på min Nail Art challenge. 


Dagens tema är gradient, och eftersom det är så fina solnedgångar nu så ville jag försöka likna en solnedgång, men jag vet inte hur bra jag lyckades dock. Men jag är nöjd och tyckte dom blev bra i slut ändan också och det är väl det som räknas.


Gradient Naglar av Elins Naglar

Jag började med att måla alla naglar i den ljusaste färgen. Sedan med en make up svamp måla jag på de tre olika färgerna jag använde, och dutta på mig. Första gången jag använde mig av denna metoden och det blev väl lyckat förutom att jag dutta på den för långt ner så att det var mest dom 2 mörka färgerna som syntes. Någon jag får tänka på till nästa gång haha!


Gradient Nail Art av Elins Naglar

För att göra designen lite roligare toppade jag allt med ett holografisk topp lack, och gjorde en lite accent nail med att sätta på några nitar, första gången jag gjorde det och det blev lite konstigt men practicing makes perfect?


Nagellacken jag använt - 



Baslack - Isadora - Second Nail
Ljusaste orange - Mavala - Fresh Melon
Mellan orange - Isadora - South Beach
Mörkaste orange - Ciaté - Speed Dial
Holografiskt topplack - Ciaté - Halo



Vad tyckte ni om dagens design? Jag vill gärna veta!





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar