Elins Naglar: Nail Art Challenge 10 - Half moon manikyr

söndag 28 juli 2013

Nail Art Challenge 10 - Half moon manikyr

Dags för nummer 10 av min nail art challenge och dagens tema är half moon manikyr.

'

Namnet half moon kommer från att man gör en liten halv måne figur liknande sak nere vid nagelbanden. 


Guldig Half moon manikyr av Elins Naglar


Jag började med att måla på rosa och så målade jag sedan på halvmånarna med en pensel. Sedan för att göra den lite roligare så gjorde jag lite prickar med en dotting tool.

Guldig Half moon Nail Art av Elins Naglar


Jag gjorde denna designen matt eftersom jag verkligen älskar när man gör glittriga nagellack matta, haha.

Nagellacken jag använt -



Baslack - Isadora - Second Nail
Rosa- MIYO - Summer Flowers
Guld - Sephora - 
Matt topplack - Essie - Matte about you 


Vad tyckte ni om dagens design? Kommentera gärna, vill verkligen veta det! 

Kolla in imorgon för ett nytt inlägg från mig!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar