Elins Naglar: Nail art challenge 1 - Inspirerad av Naglar - Amerikanska Naglar

onsdag 1 maj 2013

Nail art challenge 1 - Inspirerad av Naglar - Amerikanska Naglar

Nu är det dags för min första design av 31 i min Nail Art Challenge som ser ut så här -

Dagens tema är alltså Inspirerad av flaggor. Jag har valt en flagga som jag är väldigt förtjust i som tillhör mitt dröm land - USA.

Jag har gjort USA flagg inspirerade naglar förutom, tror det var under 4th of July förra året. Jag har en bild på dom här. Det är nästan som jag skäms över dom, men det bevisar väl lite på att jag blir bättre och bättre på den här Nail Art saken.


Ugh, nä. Dom är jag inte så glada för så jag tycker vi går vidare till dagens naglar.

Jag gjorde en liten twist på en klassiska franska manikyren till denna designen. 



Jag börja med att måla ett vit baslack. Sedan gjorde jag med en striping brush röda linjer över hela nageln.



För att sedan göra det blå använde jag mig av franska manikyr mallar, men istället för att ta dom som är lite rundade använde jag dom raka. Tror dom egentligen är till för tånaglarna, men who cares? 



 Efter ett tag bestämde jag mig för att göra naglarna matta. 



Kommentera gärna vilken ni tyckte om mest - matta eller glansiga?


Nagellacken jag använt -


Använd alltid baslack!
Vit - OPI - Alpine Snow
Röd - Gina Tricot - Formula one
Blå - Sephora - Curaçao
Matt topplack - Essie - Matte about you

Nästa temat är alltså blommor och det kommer upp på fredag. Imorgon tänkte jag lägga på swatchen på Mavala lacket Samarkand som jag lovade för läääänge sen. Kolla in imorgon vet ja!

Kommentera vad ni tycker om naglar eller allmänt om min Nail Art challenge!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar