Elins Naglar: Nail Art Challenge 2 - Blommor - Cherry Blossom Träd naglar

fredag 3 maj 2013

Nail Art Challenge 2 - Blommor - Cherry Blossom Träd naglar

Här kommer ett snabbt inlägg, är helt slut efter en väldigt lång dag. Ska jag var ärlig som har jag till och med bara målat vänster hand för att ha något att lägga upp här på bloggen.


Men dagens tema är alltså Blommor. Det finns massor man kan göra under detta temat men jag valde att göra något enkelt och snabbt.

Jag ber om ursäkt för bilderna nu här i förväg. Spelat Badminton nu på kvällen och min arm är så slut så att jag kunde inte hålla upp kameran utan att hela armen skaka, ahaha.



Cherry Blossom Träd naglar av Elins Naglar

Blommorna jag gjorde vara alltså dom så kallade cherry blossom trees. Jag började med att måla en ljus blå bakgrund. Sen med en striping brush gjorde jag lite grenar med svart nagellack.


Cherry Blossom Träd Nail Art av Elins Naglar

Blommorna gjorde jag då med en dotting tool, skulle nog tagit en liten mindre storlek på den kom jag fram till när jag målade naglarna. Men jag börja med att sätta ut lite prickar av den mörkare rosa. Sen ringa jag in den med några prickar av den ljusare rosa. Sedan avsluta jag allt med att ta och göra en till mörk rosa prick över den gamla eftersom jag målade över det mesta av den. 

Nagellacken jag använde var -


Börja alltid med ett baslack!
Blå - China Glaze - Kinetic Candy
Ljus rosa - Gina Tricot - Candyfloss
Mörk rosa - H&M - City
Topplack - Seche Vite


Imorgon tänkte jag göra en liten behind the scenes, kinda thing, och visa er lite om min nagellack hörna!

Sedan nästa Nail Art Challenge är Inspirerad av ett band!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar