Elins Naglar: Twinkle twinkle little star - Stjärnor Naglar

måndag 29 april 2013

Twinkle twinkle little star - Stjärnor Naglar

Woho! I'm back! Dom första nationella proven är avklarade, projektarbetet klart. Och nu är det bara lite mer än en månad kvar till studenten. Jag känner mig mer inspirerad än någonsin!

Men eftersom jag alltid tar timmar på mig att bestämma mig för vad jag ska måla på mina naglar så har jag gjort en liten Nail Art Challenge som jag gillar att kalla den. Där har jag gjort 31 stycken teman, en för varannan dag så den kommer håller på från 1 maj till 30 Juni. Så nästa design kommer vara första från min Nail Art Challenge.

Så här ser den ut -

Alla är välkommen att joina mig!

Jag har varit så smart så att jag har passat in den lite efter vad jag ska hitta på också, haha.

Men tillbaka till dagens design. När jag gjorde dom här ville jag ha färgglatt för jag var på ett bra humör även om jag är väldigt förkyld med feber, haha.

Jag säger redan nu att jag är den sämsta på att måla stjärnor och det blir inte lättare att göra det med en liten pensel på mina korta naglar. Dom bröts alla när jag gick utan nagellack i en vecka för jag inte hade tid att måla dom, shame on me. 

Men I did my best och dom blev väl ganska bra till slut.




Jag börja med att måla ett lager vit baslack, och sedan med mina 3 färgglada lack så gjorde jag lite stjärnor i olika storlekar.





Sen fyllde jag upp alla tomma space med prickar. På höger hand körde jag bara med prickar. Våga inte ens mig på att måla stjärnor med vänster hand!


Nagellacken jag använde var -


Börja alltid med ett baslack för att skydda nageln.

Vit - OPI - Alpine Snow 
Rosa - OPI - Suzi's Hungary again!
Blått - Nicolé by OPI - My lifesaver
Gul - Face Stockholm - 171
Topplack - Seche Vite


Hoppas att det är bra med er alla. I morgon kommer en design jag gjort på en vän, om jag hinner. Ska sälja korv vid bålet. Om inte så hoppas jag att ni har en trevlig valborg!





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar