Elins Naglar: Butterfly fly away - Fjärils Naglar

måndag 8 april 2013

Butterfly fly away - Fjärils Naglar

Nu verkar det som våren har kommit på riktigt, jag firade nog lite för tidigt förra gången jag sa det här på bloggen. Så klart snöade massa efter det. Men nu har det finna vädret hållit i sig ett tag så nu kan jag nog fira att det är vår igen, haha.

Ville göra något vårigt, och lila.

Då kom jag och tänka på denna design som jag har sett överallt på internet redan. Men ändå. När jag tänker på våren, så tänker jag på att det är nu alla blommor börjar blomma och djur livet vaknar till igen. Så därför pryds nu mina naglar av en fjärils design.

Fjäril Nail Art av Elins Naglar

Designen gjorde jag enkelt genom att först göra en gradient - mörk lila till ljus lila. Detta har jag gjort med en make up svamp.


Sedan tog jag då en smal pensel och börja med att göra en liten rundad kant nere i hörnet. Sedan drog jag smala streck ut från den rundade kanten. Efter det så gjorde jag lite vågade streck över alla och fyllde i översta delen helt med svart.
Sedan med en dotting tool la jag till dom vita prickarna. Jag körde på tre ganska stora på varje nagel, men jag har även sett varianter på att dom fyllt hela det svarta området med små prickar. Så man kan göra hur man vill!



Tränar lite handposer för jag tycker alltid det är lite awkward att bara hålla handen så. Får väl se hur det blir i framtiden haha. En ordentlig swatch på nagellacket jag håller i handen kommer imorgon! Ska även försöka fixa en lightbox, måste bara ha en kartong, för att kunna ge er bättre bilder!

Nagellack jag använt mig av -
använda alltid baslack!


Mörk lila - Mavala - Samarkand
Ljus lila - OPI - You're such a Budapest
Svart - Isadora - Gothic Black
Vit - OPI - Alpine Snow
Topplack - Seche Vite


Vad tycker ni om designen? Vill ni ha en ordentlig bild tutorial på den? Det är bara att kommentera vad som helt och jag ska hjälpa er så gott jag kan!

1 kommentar :

  1. Jag har sett den här designen jätte många gånger men aldrig testat den. men nu när jag ser din design så inser jag att det faktiskt är jätte fint! :)Jag måste testa!

    SvaraRadera