Elins Naglar: DIY Dotting Tools

söndag 24 februari 2013

DIY Dotting Tools

Nu kommer den väldigt försenade inlägget om hur man kan göra sina egna dotting tools som man kan göra med saker man har hemma eller är lätt att inhandla.

Först har vi knappnålar. Dom är perfekta, finns i alla storlekar! För att slippa hålla i nålen kan man ta en penna med suddigummi i ena änden och trycka ner nålen där. 



Sen har vi dom kallade bobbypins, såna små klämmor som nästan alla tjejer har där hemma. Dom är också bra, tyvärr finns det inte olika storlekar på dom, men man använder sig då av den gummiänden.


Hoppas ni fick lite tips nu, dotting tools är sjukt bra. Massa olika designer man kan göra med dom. Bra för nybörjare, det var så här jag började, haha. Annars så kan man köpa dom riktiga dotting dools för några kronor på internet. 

Och jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, har bara tagit det väldigt lugn under lovet, varit med kompisar och liknade. Jag har typ målat naglar en gång under veckan. 

Men nu ska jag nog gå och lägga mig, skola imorgon igen och så har jag en väldigt viktig intervju med STS Student Travel School. Lite nervöst haha!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar