Elins Naglar: Blå - rosa Naglar

lördag 12 januari 2013

Blå - rosa Naglar

Tog lite ledig från bloggen nu under veckan för jag var så otroligt trött på kvällarna nu när skolan börjat igen om man då råkat vända på dygnet lite blir man trött av att gå upp kl 6 varje morning efter att varit upp till 4 dom senaste veckorna. Sedan lyckades jag bli sjuk också, men nu är jag frisk och inte så trött på kvällarna längre. 

Så här kommer en ny design, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den så den får hetta - Blå - Rosa design eftersom det är precis vad det är. Designen är ganska lätt och blir ändå hur fräck som helst. Allt man behöver är en så kallad fan brush, jag visar vad det är längre ner i inlägget. 



 Ser att jag inte var så noggran med att ta hela vägen ut på kanterna på naglarna, men dom blev ändå bra. Tycker jag i alla fall. 


En fan brush är en (eller två för jag två stycken av dom) av penslarna som jag fick med i mitt set av nail art penslar som jag köpte på amazon.co.uk för några kroner, inte alls dyrt. Men innan har jag inte riktigt vetat vad jag skulle använda den till. Den ser ut så här - 

Namnet kommer väl från solfjädern som heter fan på engelska. Den har i alla fall den formen som en sådan så jag antar det är så. 

Nagellack jag använt -

Baslack - Isadora - Second Nail
Ljusblå - China Glaze - Kinetic Candy
Rosa - Sephora - Dinner for 2
Mörkblå - Ciaté - Power Dressing 
Topplack - Seche Vite

Vad tycker ni om designen? Något ni skulle vilja bära på era naglar? Tips på andra färger man skulle kunna använda till denna designen? Frågor? Steg för steg tutorial? Kommentera!









Inga kommentarer :

Skicka en kommentar