Elins Naglar: Tips på Nagelappar till iPhone

tisdag 11 december 2012

Tips på Nagelappar till iPhone

Jag hade lite tråkigt i skolan idag och började ladda ner massa appar som kom upp om jag sökte på nails. Jag tänkte jag kunde tipsa lite om dessa för jag tyckte faktiskt dom var ganska bra. Jag vet inte om dom finns på android också men det är väl bara att söka och hålla tummarna. 

Här kommer i alla fall en bild på min nya nagelmapp på min telefon.

Nail Designs (den första) - Denna appen innehåller tutorials till i alla fall 20 olika designer. Det finns flera men dom måste man betala för. Men dom 20 som fanns var fina och det var bra steg för steg om hur man gör dom.

OPI - NicoleByOPI - Dom två är utbyggda på samma sätt. Där har dom en hand sen kan du få alla nagellack inom de två märken på naglarna. Du kan skrolla och välja hudfärg på handen så att den är så lik som möjligt din hudfärg så kan du se vilka nagellack som ser bra ut på dig. Kan vara bra och kolla sånt innan man lägger ner en förmögenhet på deras lack. 

Mani Diaries - I denna appen kan du följa massa personer som lägger upp bilder på deras designer och sedan kan man själv lägga upp bilder på ens egna naglar. Ni kan hitta mig under 'eliichpu', jag la precis upp mina polkagris naglar. :) Men jag tycker detta är en smart idé, man kan dela med sig och ge andra inspiration medans man själv kan hitta massa roliga designer och få massa inspiration själv. Smart!

Nailed it - Här får man se olika naglar och så får man rösta på dom. Också ett bra sätt och få massa inspiration och egna idéer!

Nail Designs (den andra) - Här finns precis som dom flesta andra massa bilder på olika designer men vad som är speciellt med denna är att alla bilder ligger under kategorier. Så om man är sugen på tex något med blommer finns det en kategori för det så får man bara se designer som har med den kategori man valt. Super smart!

Nailbook - Även detta en app med massa bilder på naglar, men denna känns lite mer som till exempel instagram eller något. Man kan gilla och kommentera på bilderna om man har ett konto annars kan man bara titta på dom. Här finns massor av fina designer. 

Stylegawker - Denna appen har inte bara med naglar och göra utan kläder och sådant också. Men om man söker på nails får man upp massa fint. Det kan ju även va roligt att man kan även titta lite på mode och allt är DIY - Do it yourself. Jag har hittat massor av roligt här! 

Nu blev detta ett ganska bildlöst inlägg så här kommer bild på vad jag fick i min Ciaté adventskalender idag -
Idag bestod det av caviar pärlor. Ciaté - Bumble bee


Jag tycker denna är otroligt snygg, stilren med bara två färger. :)

Vad tyckte ni om tipsen på apparna? Har ni prövat någon? Vilken tyckte ni bäst om? Kommentera! :)



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar