Elins Naglar: Tips för fina naturliga naglar

söndag 9 december 2012

Tips för fina naturliga naglar

Tänkte jag skulle göra ett inlägg om hur jag gör får att få långa fina naturliga naglar.

Jag var för ett par år sedan nagelbitare och har aldrig haft långa naglar förens nu. Sedan hade jag akrylnaglar ett tag och när jag väl tog av dom för att jag blev mer och mer intresserad av att måla naglarna och nail art så var naglarna otroligt tunna och dom hann knappt bli långa innan dom bröts. Sedan hittade jag min saviour - Isadoras Second Nail.  


Det här lacket funkar på det sättet att den "bygger" en extra nagel på din egna nagel vilket gör den otroligt hård och nästan omöjlig att bryta. Det går ju så klart att ändå bryta den men det krävs mycket mer än annars. Detta är det enda lacket jag har tagit slut på innan det har blivit för gammal. Jag använder det som ni kanske märkt som ett baslack under alla mina designer.

Sedan är det viktigt att använda ett nagellacks remover som inte innehåller aceton. Aceton förstör och torkar ut nageln väldigt mycket.  Jag använder mig av Depends. 

Om man ändå använder remover med aceton måste man verkligen smörja in naglarna direkt efter och nästan varje morgon och kväll. Då kan man använda sig av en så kallad Cuticle Balsam. Detta ska men ändå göra även om man har acetonfri. Efter att tagit bort nagellack några gånger kan acetonfri också vara lite uttorkande. Jag försöker göra det i alla fall en gång om dagen, jag har märkt skillnad på det mina nagelband ser mycket bättre ut sedan jag börja med det. 

Jag använder mig av Kiss - Cuticle Balm som är köpt på Ullared. Men jag tror snart jag ska införskaffa mig Burt's Bees - Lemon Butter Cuticle Cream. Har blivit väldigt förtjust i deras produkter och deras Cuticle cream ska vara väldigt bra. Den kostar 79 kr och du hittar det på Kicks.

Sedan har vi filar. När du filar naglarna ska du inte fila dom när dom är våta och inte heller för ofta för det tar nageln skada på. Använd er gärna av en glasfil den ska vara lite snällare mot nageln då den ska förhindra att nageln skivar sig och man kan lätta tvätta den. Man kan också tänka på att bara fila på ett håll och inte fram-och-tillbaka.

Här är mina naglar helt naturliga. Förutom att jag precis har använt mig av min nya nagel buffer som jag köpt på Sephora. Med den polerar man nageln och det ska du helst göra i alla fall minst en gång var 4 vecka då det hjälper till att skapa naturlig nagelfukt som göra att naglarna inte blir lika torra och dom skivar sig inte lika ofta då. Det stimulerar också blodcirkulationen i nagelbädden vilket kan göra så att naglarna växer lite snabbare.

Nu är inte mina naglar så jätte jämna i längd men det får vara så. En sak som jag kan lägga till är att jag tar en sorts tablett från Life som heter Silica som hjälper naglar, hår och huden. Det ska göra dom lite starkare. Nu har jag inte tagit dom så jätte länge så jag vet inte hur bra det fungerar. Men jag har märkt skillnad på mitt hår så det kommer kanske.

Sedan här kommer mitt nya nagellack jag har fått i min kalender -
Ciaté - Mistress

Sedan fick jag även ett adventspaket av mina föräldrar -
OPI Nail lacquer Thinner.

Detta ska du hälla in nagellack som börjar bli gamla, alltså lite så sega och inte så roliga att använda sig av. Då ska några droppar av detta hjälpa för att få nagellacket i ett nyköpt skick. Jag rensa tyvärr bland mina lack igår och kasta några så jag har inget att pröva den på.


Det blev ett väldigt inlägg men hoppas ni tyckte om det.
Vad tycker ni om detta inlägget? Var det intressant? Kommentera på massa, jag vill ha era åsikter. Tips på några liknande inlägg ni vill jag ska göra? Let me know! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar