Elins Naglar: Polkagris naglar

måndag 10 december 2012

Polkagris naglar

Nu är det måndag igen och dessutom är det exakt 2 veckor till julafton. Så då passar det bra med lite juliga naglar igen. Idag ville jag göra något enkelt men ändå fint och juligt. Då tänkte jag på julgodis. Vilken sorts godis kan man se extra mycket av under julen? Jo, polkagrisar. Var på ikea förra veckan och då stod dom och sålde Grännas polkagrisar.

När jag kom på detta så tänkte jag att jag kunde testa på lite tejpdesigner. Men det blev inte så jätte lyckad, hitta en rulle målaretejp men jag vet inte om den kanske lite gammal och fastna inte så lätt? Men det blev i alla fall inte bra. Så då fick jag göra det för hand istället. Men jag är nöjd, det är en fin design och ändå lätt. Tog inte så lång tid heller och göra.


Linjerna kanske inte blev så jätte raka men jag tycker ändå jag lyckades väldigt bra. Linjerna har jag gjort med en lång striper pensel. 


Jag tycker att dom är fina men ändå inte för mycket. Något som folk som inte vill ha för mycket kan ha.  Juliga färger och passar utmärkt året runt ändå. Man kan ju även byta färger, det finns otroligt många möjligheter med denna designen. 

Nagellack jag använt mig av -
Baslack - Isadora -Second Nail
Vit - China Glaze - White Out
Röd - Claudia - All Red
Topplack - Seche Vite


Och har ni sett China Glaze nya kollektion - Cirque du soleil worlds away 3D? Om inte googla! Den är så fin! Jag vill ha alla färger! Hoppas jag får lite pengar i julklapp så jag kanske kan klicka hem dom, haha. Har kommit fram till att ebay är en ganska smart sida om man vill klicka hem hela kollektioner. Sedan har jag lite hemsidor om jag ska köpa många olika från olika märken och kollektion. Måste fixa så att jag kan handla på internet när jag fyller 18 och kan skaffa ett riktigt bankkort. Då ska det handlas nagellack!

Det är den 10 december och jag har fått ett nytt fint nagellack i min Ciaté adventskalender.



Ciaté - Ladylike Luxe.

Vad tyckte ni om dagens design? Något ni skulle kunna bära? Skulle du använt några andra färger till den? Tips på några designer ni vill att jag ska göra? Kommentera på massor!

Nu ska jag fortsätta planera inför min födelsedags design. Den måste bli perfekt!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar