Elins Naglar: Let it snow. Snö Naglar

söndag 2 december 2012

Let it snow. Snö Naglar

Första snön har kommit till Malmö och december är här så jag tänkte nu kan jag börja med vinter/jul designer. För att fira snön blev det lite snöiga naglar idag.


För att göra denna designen har jag börjat med blå basfärg, sedan en gradient med vit färg. Sedan rita jag snöflingor på alla naglar förutom en där jag målade en snögubbe istället som en accent nail. Var lite nervös först för jag var osäker på om snöflingorna skulle synas på grund av den vita gradient. Men jag tycker att resultatet blev bra ändå. På vänster hand har jag bara gjort gradient utan snöflingor. 

Nagellack jag använt -
Baslack - Isadora - Second Nail
Blå - China Glaze - Kinectic Candy
Vit - China Glaze - White Out
Svart - Isadora - Gothic Black
Vinröd - Ciaté -  Dangerous Affair 
Orange - Depend - vet ej nummert
Topplack - Seche Vite

Kan passa på att tips om att alla som är kicks medlemmar får på onsdag köpa Seche Vite för halva priset alltså 65 kr, max 2 per person. Om du inte är medlem kan du bli det om du är över 17 år, vet inte om det gäller att man blir det på onsdag eller om man måste bli det innan. Jag är glad att jag blev medlem för en vecka sen för jag kommer i alla fall köpa 2. 

Idag fick jag i min kalender Ciaté Dangerous Affair som jag använt mig av i denna designen. 

Vad tycker ni om designen? Något ni skulle tänka er ha på era naglar nu vintertid? Vill ni ha en riktig steg för steg tutorial? Kommentera! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar