Elins Naglar: Andra Advent Naglar

lördag 8 december 2012

Andra Advent Naglar

Imorgon är det ju den andra advent som ni alla förmodligen vet. Men jag tänkte jag kunde göra någon design av ljusen som man använder sig av för att räkna ner till jul, så jag tänker göra något liknande dom nästa 2 veckorna också fast på något annat sätt.

Så det är 4 ljus, två tända och så ska det första vara lite kortare än dom andra, men vet inte om det blev det. haha. Vet inte hur många gånger jag har gjort om dom här för jag stötte till dom så många gånger. Bakgrunden är gjord av 3 olika nagellack. Bild på naglarna innan jag målade på ljusen finns längre ner.
Men nu är jag förbered för julpyssel imorgon. :)

Nagellack jag använt mig av -
Baslack - Isadora - Second Nail
Rosa - OPI - Your web or mine?
Vit - China Glaze - White Out
Svart - Isadora - Gothic Black
Grön - Viva la Diva - nr. 056
Gul - China Glaze - Sunshine Pop
Guld - Gina Tricot - Gold
Topplack - Seche Vite
Sedan har jag även använt mig av Ciaté - Halo men mer om det kommer här nere. 

Jag ville ha extra glittriga naglar så även om Your web or mine? är ett shimmer lack så tog jag ett lager Ciaté Halo över som är ett holografiskt topplack. På bilden här ovan har jag tagit på det på alla förutom en - ringfingret. Vet inte om det syns så mycket men jag tycker det glittrar fint :) Sedan under allt har jag ett lager vit för att jag inte skulle slösa så mycket på den rosa eftersom jag bara har den i en 3,5 ml flaska. 

Och sedan går vi över till min ciaté adventskalender. Idag fick jag färgen Vintage vilket jag skulle vilja kalla en grå med lite gröna toner i. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar