Elins Naglar: Opi top coat vs. Seche vite dry fast top coat

onsdag 3 oktober 2012

Opi top coat vs. Seche vite dry fast top coat

Tänkte jag skulle göra en liten jämförelse mellan dessa två topplacken då jag har prövat dom både nu.

OPI top coat - fungerar bra. Tar lite lång tid att torka ibland men den gör det den ska. Men jämfört med t.ex. Depends så är denna mycket bättre enligt mig. Den håller länge utan att flaggra. Jämnar ut dom olika lagerna vilket är viktigt för en topp lack till nail art då man gör mönster och liknande. Stor flaska så man får mycket. Bra pensel stor och täcker större delen av nageln på ett drag. Lite halv lös formula. Jag har köpt min för 150 kr på Åhlens.

Seche vite dry fast top coat - fungerar även denna bra. Torkar lite snabbare än Opi's. Denna ska även tränga sig igenom nagellacket och skydda själva nageln från att gulna vilket den kan göra om man målar naglarna ofta och använder mycket nagellacksborttagning. Även denna håller länge och jämnar ut mycket bra. De har en väldigt konstig lukt så det sticker lite i näsa när jag använder den. Formulan är väldigt lös men det gör det nästan lättare att applicera den tycker jag. Bra pensel även på denna även detta en bra och stor flaska. Man ska även kunna köpa en jätte stor flaska som man sedan kan ha för att fylla på och denna är inte så jätte dyr om man räknar med hur mycket man får.

Men det måste finnas en anledning till varför seche vite är känd som den bästa snabbtorkande topplack. Och även om lukten stör mig lite är den klart mycket bättre! Det är skönt med en snabbtorkande för då behöver man inte vara försiktig med naglarna även om det var länge sedan man måla dom. Så jag rekommenderar den starkt. Man kan ju alltid passa på att köpa den om man är på ullared då den kostar 95 kr vilket är billgaste jag har sett.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar