Elins Naglar: Color block french tip.

måndag 8 oktober 2012

Color block french tip.

Denna designen gjorde jag runt 11 igår kväll. Var lite stressad och trött men jag var tvungen att måla något eftersom jag inte kan gå med omålade naglar. Jag ville pröva mina nya nagellack så det fick bli så här.

Designen är lite som fransk manikyr med en liten twist.


Det är en lätt design som man kan göra utan några speciella verktyg. Man ser inte tummen på denna bilden men jag måla en tumme i varje färg av dom jag använt som den "franska" manikyren. 

Nagellacken jag använt är 

Bas lack - Isadora Second Nail
Orange - Mavala 182 Fresh Melon
Grön - Mavala 183 Pistachio
Gul - Isadora Mellow Yellow
Topp lack - OPI Top Coat

Jag är inte så nöjd med denna så den åker av nu och så ska jag pröva en ny teknik jag läst om idag. Så den kommer förmodligen upp imorgon om allt går som det ska. 

2 kommentarer :

  1. Hej Elin!
    Först och främst vill jag börja med att säga att jag älskar dina idéer!
    Och sen tycker jag att det skulle vara roligt om du kunde göra (eller försöka i alla fall) 'Water Marble Nails'. För det har jag försökt men det gick åt skogen, det blev bara kladdigt och färgen bara rann av.. konstigt nog..
    Tack för fin blogg och mycket inspiration :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Jag har prövat water marble någon gång men det gick inte alls bra. Men det var ett tag sedan. Jag ska läsa på lite och skaffa lite tips hur man gör det och så får jag väl pröva igen. För det är ju så sjukt häftig när man väl lyckas! :) /Elin

      Radera