Elins Naglar: 13 Days of Halloween - Day 6 Spindel och Spindelnäts naglar

söndag 21 oktober 2012

13 Days of Halloween - Day 6 Spindel och Spindelnäts naglar

Nu är det dag 6 på 13 Days of Halloween challengen alltså har vi nästan kommit halvvägs. Detta betyder att jag har spindlar och spindelnät på mina naglar. Jag är inte så förtjust i spindlar men jag gjorde mina lite söta så är dom inte lika läskiga, haha.


Jag var alltså på en fotokurs imorse så jag har lärt mig massa nytt om min kamera så förhoppningsvis kommer jag kunna bjuda på lite bättre bilder på mina naglar framöver.


Istället för att ta en liten höstig och halloween färg som bakgrund valde jag en färgglad och glittrig. Den lila jag har här tillhör Depends holografiska kollektion. Men jag gillar färgglatt och glittrigt och har gärna det året runt, så även om vädret är grått och trist så kan mina naglar vara lite färglatt och fint :)

Men jag har nu alltså gjort varannan nagel med spindelnät och varannan med spindel. Är faktiskt ganska nöjd förutom att jag fick en lite för tjock streck i nätet på långfingret. Men mina spindlar blev lite söta och allt. haha.

Nagellack jag använt -

Baslack - Isadora Second Nail
Lila - Depend Nr. 2030
Vit - Claudia White tip
Svart - Depend Nr. 39
Topplack - OPI top coat

Tror det är dags att säga hejdå till mitt OPI Top coat, flaskan är väl mer än halv tom och den är bara så tjock, kletig och tar en evighet att torka. Så nu är det nog dags för den att bytas ut mot Seche Vite. 

Men imorgon är det dag 7 och det är dags för frankenstine så kolla in då :)


2 kommentarer :

  1. Åh, vilket/vilka nagellack är det som ligger som "bas" under spindeln/spindelnätet? Superfint!! :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Depends Nr 2030. Tyvärr vet jag inte om man fortfarande kan få tag i dom då det bara var en tillfällig kollektion. Jag har köpt min på Ullared men det bästa stället att hitta det på är nog Ica Maxi. :)

      Radera