Elins Naglar: 13 Days of Halloween - Dag 1 Pumpor

tisdag 16 oktober 2012

13 Days of Halloween - Dag 1 Pumpor

Halloween närmar sig mer och mer och vad passar då bättre än en halloween challenge - 13 Days of Halloween?
Bilden kommer från - http://www.peaceloveandpolish.com/ 

Men jag tyckte detta var en bra idé och eftersom jag ofta spenderar så mycket tid på att bara komma på vad jag ska måla så blir detta jätte bra. Jag är inte säker på att jag gör det varje dag men jag ska göra mitt bästa. Men idag börjar jag då med dag 1 - pumpor. 

Om jag tänker på pumpor och Halloween så är det första som kommer upp i mitt huvud är då dom som används som lyktor och har ansiktet urskurna. Så det var ju så klart det jag då gjorde! :)


Istället för att göra alla naglar likadan så la jag in en accent nagel. Jag målade alla naglar lite pumpa aktiga ändå! På min högra hand har jag målat likadant fast jag har ingen accent nagel. Måste verkligen träna på att måla mönster med min vänstra hand men jag brukar ofta ta den lätta vägen och komma på hur jag kan göra mina naglar utan att behöva göra mönster på höger hand. Men tillbaka till naglarna.


Pumpan på tummen blev lite bättre än den på ring fingret så jag var tvungen att visa en bild på den också! haha :)

Nagellack som använts. 
Bas lack - Isadora Second Nail
Isadora - 713 South Beach
Depend - Nr 124
Depend - Nr 39
Topp lack - OPI Top Coat

Imorgon är det dags för spöken. Har en hel del idéer så ni får väl kolla in imorgon. :)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar