Elins Naglar: 13 Days of Halloween - Dag 9 Blod

torsdag 25 oktober 2012

13 Days of Halloween - Dag 9 Blod

Idag är det dag nummer 9 av dom 13 dagarna, så det är alltså 4 dagar kvar :)

Men idag hade jag en klar bild i huvudet på hur jag ville det skulle se ut redan igår kväll och jag tycker själv att jag lyckades ganska bra för att få den se ut som hur jag hade tänkt mig.


Denna designen gjorde lätt med 3 olika storlekar på dotting tools. Den var så lätt så jag kunde nästan göra det lika fint på höger hand, haha. Men jag är nöjd, det ser lite coolt ut. Vet inte om det är jätte tydligt att det är blod, kanske skulle målat naglarna hudfärgade eller ännu lättare bara gjort det röda över mina naturliga naglar. Det kanske skulle vara lite häftigare men.. jag får nog pröva det nästa gång jag får för mig att måla blod naglar. haha.

Nagellack använda -
baslack - Isadora Second Nail
Vit - China Glaze White out
Röd - Clauda All red
topplack - Seche Vite

Imorgon är det varulvar som står på schemat så jag får väl se vad jag hittar på då om jag hinner. Tänkte ta en tur till det nya köpcentrumet som har invigning imorgon. Kicks har 20 % på allt dom här två första dagarna så man får väl dra dit där så fort som möjligt om man ska hitta några fina nagellack. Jag ska försöka få tag i några flaskor Isadora Second Nail för den är snart helt tom! Men jag kanske även ska se hur jag mår imorgon, har mått ganska konstigt hela dagen. Men ni får kolla in imorgon :)


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar