Elins Naglar: 13 Days of Halloween - Dag 13 Favorit Halloween godis.

onsdag 31 oktober 2012

13 Days of Halloween - Dag 13 Favorit Halloween godis.

Nu har vi kommit till allra sista dagen på denna challenge. Dagens tema är favorit Halloween godis.


Jag hade lite problem med detta eftersom jag inte är någon godis tjej precis, jag äter ju godis men det är inte ofta för när jag köper godis tar jag några bitar och glömmer bort resten. haha, jag funderade först på choklad eftersom det är det jag äter mest, men jag hade inte någon jätte bra choklad färg, haha. Men sen kom jag på en godis sort som jag äääälskar men typ bara köper när vi är i typ Tyskland eller nåt. SKITTLES.

Så idag är det en färgglad design, men det gillar jag! Även tekniken att måla varje färg i olika färgglada färger kallas för Skittle tekniken så det passa super.


Jag gjorde det lite enkelt och har bara gjort massa färgglada prickar på toppen på nageln som en lite twist på en fransk manikyr. Jag vet inte om det är så halloween aktigt men jag som älskar färgglatt är jätte nöjd. Den var även lätt att göra på höger hand också eftersom jag bara använt mig av en dotting tool. 

Kolla på min tumnagel! Den har varit jätte jobbig ett tag nu då jag fastnat i allt för där har varit en lite hack i den så jag orkade inte längre utan jag klippte av allt. Lite synd, och jobbigt.. hoppas den växer ut snabbt! 

Nagellack jag använt mig av -
Baslack - Isadora Second Nail
Röd - Claudia All Red
Orange - Isadora South Beach
Gul - China Glaze Sunshine Pop
Grön - Mavala Pistachio
Lila - Kicks Spring Lilac
Topplack - Seche Vite

Men detta var slutet på denna Halloween challenge. Och jag är förmodligen tillbaka med en ny design imorgon kväll då jag ska måla mina naglar inför en speciell sak som händer på fredag. Så kolla in då! :)


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar