Elins Naglar: Fiskbensfläta naglar

måndag 3 september 2012

Fiskbensfläta naglar

Har idag försökt mig på att göra en så kallad fish braid manicure. Bestämde mig för att göra en nagel och sedan gjorde jag glitter gradient på resten.

Nu vet jag inte hur många gånger jag har gjort om min fish braid manicure för att jag blev aldrig nöjd, men sen orkade jag inte mer så det blev som det blev.

Nu blev inte bilderna så bra eftersom det är nästan omöjlig att få en bra bild när man har glitter med.

Nagellacken jag använt är

Bas lack - Isadora 606 Second Nail
Bas färgen är H&M Liberty Girl
Gröna/blåa är Depend nr. 054 (tror jag i alla fall, sista siffran är utsuddad.)
Silvriga är Isadora 651 Silver Sparkles
Glitter är Claudia 158 Sparkling Silver
Top lack är OPI Top Coat

Tycker det var en fin design och ska nog öva lite på fish braid manicuren, kanske kan hitta någon testperson. Brukar alltid finnas folk som vill ställa upp för det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar