Elins Naglar: Cheetah naglar

söndag 23 september 2012

Cheetah naglar

Idag har jag gjort en cheetah design. Men för att göra den lite annorlunda bestämde jag mig för att lägga in en så kallad accent nail. Alltså att man gör en nagel som sticker ut. Som tex göra alla en färgade och en med mönster. Man kan se något liknande på min fishtail braid design som jag lagt upp innan här på bloggen. 

Jag har då valt att göra en nagel tvärtom från dom andra. Alltså använt basfärgen som prickar och den vita som jag har till prickarna som basfärg på en nagel. Bara för att göra det lite roligare.


Detta var vad jag kan tillägga en av dom första designen jag någonsin gjorde. Inte precis sådan här då men Cheetah mönstrad. Det var det som starta allt detta, mitt beroende till nagellack och nail art. Tror till och med jag såg det i en tysk tidning där dom lärde en hur man gjorde den. Får nästa jag får leta reda på den tidningen!

Nagellacken jag har använt är

Bas lack - Isadora Second Nai.
Claudia - White tip
China Glaze - Flyin' high
Depend - Någon svart. Vet inte numret på den.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar